Com reclamar a la companyia elèctrica l'apagada del dimarts 25 d'agost

Dimecres, 26 d'agost de 2020 a les 00:00

Una part de Vallgorguina va patir una apagada elèctrica.

Tenint en compte possibles danys i perjudicis que pot haver causat aquest incident, des de l’Ajuntament fem una petita explicació per com reclamar a la companyia elèctrica.

Primer de tot cal tenir present que la companyia subministradora elèctrica del poble és ENDESA SA. Però en cas de reclamació personal, cal comunicar-ho a la companyia a qui l’usuari afectat té el contracte de la llum. Per tant si un no té contractada la llum a ENDESA, no pot reclamar-li res, ha de ser en tot cas primerament, a la companyia a qui paga la llum. I per això, informem que generalment per a fer reclamacions cal trucar al número de Servei al Client/Assistència Personal que es troba a la part superior de la factura d’electricitat.

En el cas que tingueu contractada la llum amb ENDESA cal tenir present aquestes dues modalitats de reclamació:

Reclamació/Indemnització per danys: Significa que la persona afectada reclama un valor econòmic pels danys causats.

Cal trucar al número d’Atenció al Client d’ENDESA –> 800 760 909.

Abans de parlar-hi us demanaran telemàticament el número de DNI/NIF del propietari del contracte.

Sol·licitar fer una reclamació exposant un valor aproximat dels danys indicant que el número d’incidència.

Un cop feta la reclamació, des de la companyia procediran a valorar la quantitat de la reclamació i els possibles efectes en relació a la incidència, mitjançant una fulla de danys. Per tant indemnitzaran segons els paràmetres que considerin i d’acord amb el contracte de cada usuari.

Reclamació mitjançant assegurança personal: En el cas que la persona afectada tingui una assegurança personal i necessiti un certificat d’avaria perquè l’assegurança l’hi cobreixi la reparació dels danys.

En aquest cas cal, prèviament, gaudir d’una assegurança de la llar. Per tant, cal reclamar-ho a l’assegurança personal. No obstant això, cal tenir present que el perit de l’assegurança us demanarà un certificat d’avaria.

Per a sol·licitar el certificat d’avaria cal trucar al número d’Atenció al Client d’ENDESA –> 800 760 909 I seguidament, sol·licitar una reclamació i un certificat d’avaria relacionada amb el número d’incidència 2303042

En el cas que NO tingueu contractada la llum amb ENDESA cal trucar a la vostra companyia elèctrica. Generalment per a fer reclamacions cal trucar al número de Servei al Client/Assistència Personal que es troba a la part superior de la factura d’electricitat. Un cop en contracte informeu de la qüestió i els doneu el número d’incidència d’ENDESA

(2303042) i d’aquesta manera, ells s’haurien de posar en contacte per a prosseguir amb el protocol intern que tenen entre les empreses elèctriques i finalitzar amb la indemnització. Sempre també, d’acord els paràmetres que considerin les elèctriques i d’acord el contracte que tingueu vigent.

I us recordem que per estar informats de totes les incidències que passen al poble us podeu inscriure al Grup de difusió WhatsApp de l'Ajuntament, al grup de Telegram i a la web vallgorguina.cat.

Perdoneu les molèsties.

Darrera actualització: 26.08.2020 | 14:32