logo
Portada Portada / Actualitat / Notícies / Accés a les biblioteques públiques des de qualsevol ordinador.

Accés a les biblioteques públiques des de qualsevol ordinador.

26/10/2011

Tots els usuaris ja poden accedir a la informació digital de les biblioteques públiques des de qualsevol ordinador * Amb el carnet de biblioteca es poden consultar més de 40 revistes en català, bases de dades i enciclopèdies, entre altres documents * Fins ara només es podia consultar aquesta informació des dels ordinadors de les biblioteques públiques * Amb aquesta mesura el Departament de Cultura impulsa el consum d’informació digital de qualitat entre els usuaris de les biblioteques públiques de Catalunya

Els més de 3 milions d’usuaris de les biblioteques públiques catalanes ja poden accedir des de qualsevol ordinador a les bases de dades, enciclopèdies, revistes i premsa de qualitat que ofereix la Biblioteca Electrònica del Sistema de Lectura Pública de Catalunya. Per fer-ho només cal disposar del carnet de biblioteca i registrar-se com a usuari. Amb aquesta mesura el Departament de Cultura vol facilitar l’accés a continguts digitals de qualitat a totes les persones usuàries de les biblioteques públiques.

 

Fins ara ja es podia accedir a la Biblioteca Electrònica des dels ordinadors de les biblioteques públiques, però a partir d’ara es podran consultar aquests continguts des de qualsevol ordinador i amb independència de la ubicació territorial de la biblioteca. Al llarg d’aquest any 263.708 usuaris han consultat la Biblioteca Electrònica, i amb l’obertura d’aquesta eina es preveu un increment en el nombre d’usuaris.

 

Aquest nou servei està a disposició de l’usuari les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Ofereix accés a més de 40 revistes en català  incloses al portal Quiosc.cat de temàtiques diferents com gastronomia, turisme, o música, així com a 600 mitjans de comunicació i a 42.000 notícies diàries a text complet de diaris espanyols i estrangers. També permet consultar obres de referència en llengua catalana, castellana, i anglesa; diverses enciclopèdies i altres documents com totes les lleis i jurisprudència de l’Estat i un manual en gestió empresarial, entre altres.

 

La Biblioteca Electrònica del Departament de Cultura ofereix als usuaris els recursos d’informació següents:

 

  • Mienciclo universal

 

És una plataforma que dóna accés a diverses obres de referència en llengua

 

castellana: història universal, història gràfica del s. XX, geografia

 

universal.

 

  • Quiosc.cat

 

Accés en format interactiu i multimèdia a més de quaranta revistes en català

 

de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC).

 

  • Oceano Padres

 

Base de dades específicament desenvolupada per a pares i mares.

 

  • Oceano Salus

 

Base de dades que, amb una visió divulgativa, conté informació sobre anatomia, medicina, nutrició i salut en general.

 

  • Oceano administracion de empresas

 

Base de dades adreçada a estudiants i a professionals dels àmbits de l’economia i les ciències empresarials.

 

  • VLEX

 

Base de dades jurídica que conté la legislació (autonòmica, estatal i europea) i la jurisprudència a text complet dels Tribunals Suprem, Constitucional, Superiors de Justícia i Audiències Provincials.

 

  • Iconoce

 

Base de dades de notícies que inclou les edicions digitals dels principals diaris espanyols i estrangers des de 2001.

 

Més informació sobre la Biblioteca Electrònica  a http://www.gencat.cat/cultura/bibliotecaelectronica/ .

spinner