Protecció Civil activa l'alerta de l'Inuncat en previsió de l'episodi de pluges que afectarà Catalunya en els pròxims dies
09/10/2010
-
A partir de dissabte al migdia i durant el diumenge es preveu un important episodi de pluja que afectarà tot Catalunya.
-
Les precipitacions podran caure amb forta intensitat i acumular quantitats molt destacables.
-
El temporal podrà continuar durant el principi de la setmana entrant.
-
Demà a les 11.00 hores es reunirà el Comitè Tècnic de Seguiment de l’Episodi de Pluges i a les 12.15 es farà atenció als mitjans
La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 13.25 hores, la fase d’alerta del pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (Inuncat) atesa la situació meteorològica prevista per risc de pluges a tot Catalunya durant el cap de setmana
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) es preveu l’arribada d’una pertorbació situada a l’oest de la península Ibèrica que al llarg dels propers dies donarà lloc a un episodi de pluja que afectarà tot el país.
Entre divendres i dissabte al matí pot ploure a punts del Litoral i del Prelitoral, però serà a partir de dissabte a la tarda que ja s’espera l’arribada de pluges intenses i extenses pel sud i l’oest del país. Entre dissabte al vespre i diumenge al matí, es preveu que la pertorbació creuarà tot Catalunya amb intensitats fortes, ratxes de vent i fenòmens de temps sever. En aquest període, es podria superar el llindar d’intensitat (20 mm /30 min) i potser en alguns llocs el llindar d’acumulació (100 mm /24h), tot i que en general les acumulacions estaran entre 50 i 100 mm.
Entre dilluns a migdia i primera hora de dimecres, es preveu que una depressió se centri al Mar Balear i doni lloc a un episodi de llevant que podria acumular molta aigua en aquestes 36-48h a punts del litoral, prelitoral i Pirineu Oriental. En aquest interval, es podria superar el llindar d’acumulació de més de 100mm en 24h.
De cara a fer seguiment de les incidències i valorar les previsions meteorològiques d’aquest episodi de pluges, demà a les 11.00 hores del matí, es reunirà el Comitè Tècnic de Seguiment del Risc per Inundacions a les instal·lacions del CECAT per tal de valorar i actualitzar qualsevol novetat derivada d’aquest episodi de pluges generalitzades a Catalunya. Posteriorment, a les 12.15 hores a la sala de premsa del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, el Director General de Protecció Civil, Josep Ramon Mora, farà atenció als mitjans de comunicació, per tal d’avançar les novetats meteorològiques i altres informacions rellevants derivades d’aquest episodi de pluges.
La Direcció General de Protecció Civil recomana fer seguiment de les informacions meteorològiques i planificar els itineraris previstos per aquests dies de pont, així com extremar les precaucions i seguir els consells d’autoprotecció (Consells per a l'autoprotecció en cas d'emergència), en el cas de que algú es vegi sorprès pels aiguats.


