Detectat un cas d’Influença Aviària d’Alta Patogenicitat (H5N1) al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà

Dijous, 18 de setembre de 2025
En cas de trobar aus mortes o amb símptomes de malaltia, s’ha d’avisar a l’Ajuntament perquè activi els protocols oportuns.

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha notificat la detecció d’un cas d’Influença Aviària d’Alta Patogenicitat (IAAP) H5N1 en una cigonya trobada morta al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, al municipi de Castelló d’Empúries (Alt Empordà). El cas va ser confirmat el 22 d’agost pel Laboratori Nacional de Referència d’Algete.

Aquest episodi s’emmarca dins un augment de casos similars arreu d’Espanya des del mes de juliol, coincidint amb el període de migració d’aus salvatges. Davant aquesta situació, el Departament demana als ajuntaments que mantinguin una vigilància activa i col·laborin amb el Cos d’Agents Rurals en cas de detectar aus salvatges o urbanes mortes o amb símptomes de malaltia.

Tanmateix, si per part de la ciutadania es localitzessin aus mortes o amb símptomes clars de malaltia, cal comunicar-ho immediatament a l’Ajuntament, que s’encarregarà d’avisar a les autoritats competents per fer-ne la recollida i anàlisi corresponent.

És molt important no manipular en cap cas els animals.

Darrera actualització: 18.09.2025 | 18:33