Hemeroteca

  • Segueixen els treballs a les Franges Exteriors de protecció de les urbanitzacions.

    26/04/2019

     

    És una actuació que es porta a terme d'acord amb el que estableix el Decret 123/2005 de 14 de juny, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana, que desenvolupa la Llei 5/2003 de 22 d'abril, que obliga a les urbanitzacions que no tinguin una continuïtat immediata amb la trama urbana i que estiguin situades a menys de 500 m de terrenys forestals a disposar d'una zona de protecció de 25 metres d'amplada a comptar des del perímetre exterior.

  • Finançament de les inversions que realitzen les comunitats

    26/04/2019

    L'Institut Català de Finances (ICF) i l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHC) han obert una nova línia de finançament per finançar les inversions en rehabilitació, eficiència energètica i accessibilitat que facin les comunitats de propietaris. Per primer cop, les comunitats de propietaris que necessitin fer obres tindran accés a un finançament en condicions preferents que els permetrà cobrir l'import total de la inversió.

    Aquest acord entre l'ICF i l'AHC suposa un canvi important en l'accés al finançament de les inversions que realitzen les comunitats i omple un buit llargament reivindicat per tot el sector.

    La dificultat d'accedir al finançament per part de les comunitats de propietaris, i no per part dels propietaris individualment, ha estat un entrebanc constant per a les comunitats que volien obtenir crèdit per pagar les obres de rehabilitació. Fins ara, l'única manera que tenien de fer front a les inversions era estalviar durant anys i sol·licitar les subvencions existents que només permetien cobrir un 30-40% de la despesa, un cop ja realitzades les obres. Això suposava que en molts casos, quan les comunitats havien estalviat prou per fer les obres necessàries, aquestes ja s'havien agreujat.

    La nova línia de finançament està dotada amb 100 milions d'euros i els préstecs comptaran amb un tipus d'interès fix sobre el qual s'aplicarà una bonificació per part de l'AHC, quedant aquest en un 2%. El termini d'amortització serà de màxim 15 anys. A més, les operacions comptaran amb una assumpció de risc per part de l'AHC.

    Es calcula que amb aquests préstecs es podran finançar la rehabilitació de fins a 10.000 habitatges per un import mínim de 30.000 euros per comunitat.

  • Tarda de contes

    26/04/2019

    A la sala d'exposicions,Tarda de Contes per educar en la igualtat per nens de 6 a 12 anys

  • Sant Jordi -Canadà Parc

    27/04/2019

    Mercat Boig i aperitiu amb activitats pels nens, punts de llibre, confecció de roses

  • Monogràfic "Cuentos de hadas.Caminos del Alma"

    27/04/2019

    A càrrerc d'Anne Nott a l'escola Waldorf de Vallgorguina

  • Espai Jove

    27/04/2019

    Taller de primers Auxilis

  • Sant Jordi a la Baronia

    27/04/2019

    Jocs de taula per a grans i petits i com sempre un Bon berenar!

    Recollida de llibres en bon estat:dona'ls una segona opurtunitat.

  • Viure l'art

    27/04/2019

    Un passeig pel Reinaixement, amb pintura,música i dansa.

    La Primavera de Botticelli

    A la sala d'Exposicions 

    3 edició del Petit Festival

  • 3r Petit Festival de Vallgorguina

    28/04/2019

    Interpretaran escrits, poemes i música amb els nens i nenes del poble a la Plaça de Sant Andreu acompanyats pels música i glosadors Guillem Ballaz i Marta Rius.

Darrera actualització: 26.05.2025 | 09:05

Opcions